Mer träning för mig än Zola

Red som sagt, och det blev paddocken. Åkern var alldeles för geggig rent ut sagt, blött och dant!
Hur som skrittade och travade idag bara, och Zola var som sagt pigg, konstigt nog. Trodde att hon skulle vara seg men ikke sa nikke. Hur som ett tips rid inte med gymaskor det gjorde jag och det gick inte bra, stigbyglarna åkte bara in på foten (konstigt nog hehe) Efter en stund tröttnade jag och red utan stigbyglar vilket gick super!
Trodde inte att det skulle gå så bra men det gjorde det, var tillbaka till den gamla goda tiden då man red utan stigbylgar hela tiden på ridskolan!

Zola gick mycket bättre också, slappnade av mer, men det berodde nog på att jag satt rätt!
Är alltid så roligt när man hittar nya knappar på henne, dock var hon lite stark men det var nog bara för att hon var pigg och jag red på raka bettet, brukar vara så när man rider på det raka! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0