Dåligt väder = underbar ridtur!

Bloggade inte igår om ridpasset för att min magkatarr kickade in igår kväll, kunde verkligen inte sitta ordentligt!
Hur som den är borta nu i alla fall så nu är det dags att skriva om ridpasset igår!

Som ni vet fick jag lite kritik att tänka på med min ridning av Pernilla, att jag måste vara fokuserad och planera min ritt. Det var det jag gjorde igår. Red i paddocken i 30min och Zola var helt underbar. Ibland skyggade hon till men hallå det blåste ute som tusan, och jag vet att hon tycker det är jätte läskigt ute då, men hon höll sig på mattan. Dock ville hon brunsta heeela tiden! :(
Men förutom brunsten gick det jätte bra. Red bara i skritt och trav eftersom hon inte varit igång till 100% än.

Anledningen till att det ändå vart ett kort pass i paddocken var för att jag skulle koncentrera och fokusera under hela passet, och gisses vad trött jag vart i huvudet efter 30min, är inte van med all planering hah!
På söndag satsar jag på 40min koncentration i paddocken!

Ne nu ska jag bege mig till stallet, Sara ska ta in Zola för jag ska iväg och kolla på SM Rally! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0