Svar- frågestund!

Alicia - Vad är det bästa med Zola?
- Det bästa med Zola är nog att hon och jag är så lika, vi tänker typ likadant, plus att det är verkligen inte samma häst man rider varje dag, hon byter väldigt ofta temprament. Och hon är så pass tydlig med vad hon tycker och tänker. Så det är nog de bästa med henne, plus att hon är min häst med! (: 

Josefine (minfux.blogg.se)- Om du fick köpa en till häst vad skulle det va för någon?
- Kommer du ha Zola hela livet? (hennes liv)
- Jadu, en till häst, det är nog från dag till dag, ena dagen vill jag ha en outbildad "travare" och ibland vill jag ha en läromästare. Så jag vet inte riktigt. Jag vill i alla fall ha en häst som är över 150cm i alla fall, och som är ett sto, för jag på något konstigt sätt kommer bättre överrens med ett sto. Men om jag säger såhär: en häst som är lite utbildad men som man ändå kan forma till den hästen man vill ha! 
- Jag vill ha Zola kvar hela hennes liv, skulle kännas elakt att lämna bort henne till någon annan bara för att jag inte kan palla med att hon ska dö. Min mamma vill att jag ska lämna bort henne, för hon menar att det är inte kul att leka "gud" om man nu måste det, det vet man ju inte... Men det är sånt man får räkna med när man har djur, att man måste bestämma vad som är bäst för djuret. Men helst av allt vill jag verkligen INTE leka gud för Zolas del. 

Sandra (Sandriey.blogg.se) - Om du fick ändra på någon sak med Zola, vad skulle det vara?
Och om du fick ändra någon grej du gjort med Zola vad skulle det vara?
Och tror du att Isola och Zola kommer återförenas någon gång i framtiden?
- Jag vet inte vad jag skulle ändra, förmodligen att hon skulle bli yngre, så man kan ha mer tid med henne nu när man har hittat "knapparna". Inte för att hon håller på att dö nu. Men hon blir ju trots allt 19 i april, så det känns som tiden är knapp på något sätt.
- Hmm, jag skulle nog ha tagit tillbaka alla stunder så Zola egentligen har haft rätt. Dem stunderna när man inser allt efter, och innan så tyckte man bara att sin häst var "dum" men som egentligen var ett missförstånd oraskat av ryttaren! 
- Jag vet inte, hoppas det. Zola väntade ju på Isola, i tre dagar tror jag. Du får komma i sommar, och stanna ett par dagar. Kom på träningsläger i Molke! ;) 

Frida ( Kaloescha.blogg.se) - vad är det för häst du har/rider? :)
- har du några mål för 2011?
-vad är ditt största intresse, förutom hästeriet?
- Hästen jag rider är ett sto född 1992, hon är av rasen varmblodig travhäst. Hon är omskolad till ridhäst nu. Och har varit de de senaste 9åren. (:
- Mina mål för 2011, är att hinna ikapp Zola. Har märkt att hon ligger lite högre på utbildningsskalan än vad jag gör. Det har slagit mig nu på våren, så det ska bli kul att se hur det kommer gå! (:
- Foto, jag älskar foto, och jag vill ha en egen fotostudio en dag. Sen är jag mycker med kompisar och min kille! 

Marie - Om du var tvungen att byta namn på din häst, vad skulle du välja då?
- oj, svår fråga. Jag vet faktist inte. Förmodligen kombinera något namn med Zolas föräldrar så som hon har nu. Hennes mamma heter ju Lola Senator DK och hennes pappa heter Big Spender. Så kanske Big Senator Zola hhah eller något! 

Matilda (vickysutbildning.blogg.se) -Vad är du inriktad i? Hoppning eller dressyr??
- Vad är det bästa minnet med din häst??
- Jag är mest inriktad på dressyr, är lite smått rädd för att hoppa. Känns som jag bara är ivägen för Zola, så det har blivit mer dressyr för mig än hoppning! Men små hinder är alltid kul!
- Det bästa minnet med Zola, hmm jag har så många, men det måste nästan vara när hon kom. Jag och min syster fick ju Zola helt gratis osedd från Sundsvall (vi bor ca 60mil därifrån) Zolas ägares pappa skjusade ner henne helt gratis med. Och den dagen hon skulle komma var hur jobbig som helst, vi trodde hon skulle komma runt kl 4 på eftermiddagen, men det gjorde hon inte, hon kom halv 11 på kvällen. Men när hon steg ut ur transporten var nog det underbaraste som jag varit med om. Och Zola liksom accepterade mig och Madde med en gång. Jag kan sitta och skriva en uppsats om detta ögonblick men då kanske ni inte orkar läsa haha!

Kommentarer
Postat av: Julia

sv: tack så mycket :D<3

2011-03-26 @ 11:05:50
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; vad roligt! Lycka till! :D

2011-03-26 @ 12:38:03
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0