Vad tycker ni?

Satt och läste en gammal tidning i stallet, och så läste jag att dem har tagit bort prispengarna i ponnyklasserna. Detta hände 2007 och tidningen var från 2009 så det kanske har åter infört det igen men jag undrar vad tycker ni?

Ska man ha prispengar i ponnyklasserna?

Anledningen till att dem tog bort det var för att dem tyckte inte barn skulle behöva tävla om pengar, vilket jag kan hålla med om lite grann. Men du får ju liksom tävla upp till du är 18. Kan tycka att det kanske är lite tidigt att börja tävla om pengar när du är 7-8 år kanske, men när du närmar i dig 15år och uppåt så kanske det är mer lägligt? 



Kommentarer
Postat av: Céline

SV: Tack så mycket :)



Hmm, det där med prispengarna är en svår fråga. För som sagt, när barnen är jättesmå känns det ju fel att det ska handla om pengar, för det ökar ju risken för att man t ex ska bli pressad av sina föräldrar när det gäller ridningen. Folk tappar ju tyvärr hjärnan ibland så fort det finns pengar med i bilden.



Men jag förstår ju som sagt när det handlar om äldre ponnyryttare, för det kan ju som sagt vara en bra liten inkomst för det är ju inte alla som har råd att åka runt på tävlingar och sådär annars, och det är tråkigt om folk som verkligen vill och har talang för det inte ska kunna göra det för att de inte har råd. Men som sagt det blir lite galet hur man än vänder och vrider på det...

2011-01-23 @ 17:26:11
URL: http://celinsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0