Skit sadlar.

Denna trend går runt, runt och runt. Jag tänkte att jag skulle lägga fram det från företagen sida istället för hästens. 

Grejen är det, varför egentligen företag stoppa sadlarna med skit?!
Jag menar, ex hööks har en jätte billig dressyr sadel för 1799:- den är stoppad med syntetull står det, om jag som köpare skulle köpa denna sadel och plocka sönder den, då kan företaget som har gjort sadeln åka dit och återförsäljarna eftersom det är en vilseledande text till sadeln. Hänger ni med?

Om sadeln är sådär jätte billig, så är det större chans att man som köpare kan ha "sönder" den för att se vad som är innuti, varför skulle företagen ta en sådan risk, om det går riktigt långt kan det leda till konkurs och mycket pengar i böter eftersom det dem har gjort är vilseledande, eftersom kunden ALLTID har rätt. 

Vem skulle egentligen plocka sönder en sadel för 11000:- för att se vad som är i?
Jag tror inte det är många!

Jag är varken för eller emot billiga sadlar, det är jätte synd att folk har hittat massa konstiga olika saker i sadlarna de har haft, men det betyder inte att ALLA är sådana. Eller?!

Har läst att folk har hittat allt möjligt i dyra sadlar med...

Och om ni någon gång är med om detta så kan ni anmäla det till konsumentverket!

Detta är min egna fakta, då jag går Media och vi får lära oss hur man ska "lura" kunden att köpa varan, dock ska det INTE ske med vilseledande reklam osv, vi lär oss även vad som kan hända fall varan har lurat,vilselett eller inte fungerar som den ska!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Man ser lätt vad som är i sadlarna när man stoppar om dom. :-) Och tror aldrig något erkänt bra märke skulle riskera sitt bra rykte och sina fina sadlar genom att stoppa dom med skit.



Hööks sadlar är för det mesta inget att ha. Har kollat, klämt, känt och ridit i 5 st. 4 av 5 var sneda i bossorna (en var sprillans ny), ojämt stoppade. Den ena bossan var platt och tunn, den andra var liten och fyllig.



2011-01-19 @ 18:24:01
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0