Knep och knåp!

När jag och Madde kom till stallet så såg vi Alicia (Peggys medryttare) springa efter Peggy som inte ville in. Hon kan hålla på så ibland, och oftast funkar det med att man går och hämtar godis. Men eftersom Peggys ägare vill ha det som den sista utvägen så testade vi det som jag läste på Minfux.blogg.se mycket bra knep!

Eftersom hästen ser det som en lek så ska men leka med den. Har hört det knepet förut men aldrig testat eftersom Zola alltid vill in. 

Vart inge rida idag då paddocken var full, och det är snorhalt ute. Det spelar ingen roll fall man har broddar eller inte hästarna halkar runt i alla fall. Inte roligt! 

Men i morgon blir det rida och massage, fall jag hinner, ska vara med på öppethus på skolan i morgon (min klass är tvingad av läraren eftersom vi är ett Event program. hipp hipp hurra -.-)

Kommentarer
Postat av: alicia ♥

tack för hjälpen! xD <3

2011-01-16 @ 19:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0