Nyår och allt!

Nyår idag alltså, så jag får önska er ett gott nytt år!

Men det är inte bara det som jag ska fråga er om, eller detta inlägg kommer handla om!
Utan det ska handla om nyår och alla djur som blir rädda, upprörda och osäkra! 

Zola är i alla fall en häst som inte bryr sig så mycket, eller jag har aldrig sett henne på nyårs natten, men hennes box är som vanligt att mocka dagen efter jämfört med andra hästar i stallet! 
Många köper medecin till sina hundar för att dem ska vara lugna/inte rädda, och vissa proppar öronen fulla med bommull. Jag tänkte fråga hur vanligt är det när det gäller hästar?

Är det någon där ute som använder bommull till örona på hästen, ex medecin? 

Är bara nyfiken som sagt, då jag stod och funderade på det när jag stod och mockade igår! 



Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Vi använder ingenting till våra.De står sig bra .Vi bor ju dessutom väldigt avlägset så det smäller aldrig i direkt anslutning och de är väldigt vana vid smällar ändå då grannen skjuter räv från sitt garage när andan faller på =O



Vi har därimot haft hundar genom åren som vi fått plegga för att de nästan gick in i chock vid tolvslaget för de blev så rädda.Vi brukade åt dem ha tänt ordentligt inne så det inte blinkar utifrån och så ha musik och tv på relativt högt inne så det tar udden av smällarna ute.

mvh/Q

mvh/Q

2012-01-01 @ 18:55:24
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:tack så mycket =)

mvh/Q

2012-01-01 @ 18:56:13
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0