Nya funderingar!

Igår när jag var uppe och red i paddocken, gick det som förut, hon vill absolut inte gå ut i höger varv, eller ja hon vill inte gå på spåret i höger varv, och när jag sitter rakt med vikter, skänklar, händer så lägger hon automatiskt en volt (detta är inte ett inlärt beteende utan jag har märkt att hon gör så nu på senare tid med den nya sadeln)

Hoppade av efter 40min när mitt humör inte var det bästa, tog av sadeln och hoppade upp barbacka igen, och vilken skillnad på HÄST, hon lyssnade super på vikterna i båda varven, vi testade att rida på rakt spår i häge varav, inga problem, och till och med en halt i det spåret inga problem heller (förut har hon vänt in bogen och stannat med huvudet mot mitten).
Det för mig låter som det är något knas med sadeln, så nu ska vi inte rida med dressyrsadeln på ett tag för att verkligen se att det är den. Har kollat att den är jämt stoppad och det är den, så det är inte det som kan vara problemet. Nu är frågan kan en sadel ge en sån inverkan på hästar?

Det måste vara det, för jag red likadant utan sadeln som med sadeln!

Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

SV: Svaren på frågestunden finns här: http://minfux.blogg.se/2011/april/svar-pa-fragestunden.html



:)

2011-04-19 @ 22:29:48
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0