Ingen uppdatering igår, den kommer idag istället!

Igår var det svinkallt kan man ju säga. Jag och min klass + resten av katrineholm var på Saco-mässan i Stockholm. Kan ju säga att jag vart intresserad av att åka 3 veckor till Miami och komma hem som en Bartender, det låter sjukt lockande eftersom jag egentligen inte blir något av min linje som jag går!

När jag kom hem vid 5 så åkte jag upp till stallet för att rida med Josse och Peggy, vi red på åkern eftersom det inte går att rida någon annansans. Men Zola hade det kul i alla fall. Vi skulle bara skritta och trava, men det vart galopp med. Zola är en sån häst som när hon vet att det bara ska vara trav och skritt så brukar hon fatta den finaste och skönaste galoppen som finns bara för att få galoppera, blir så jobbigt att säga nej så hon brukar få galoppera några varv på en volt. Tycker det är ganska viktigt att hästen får bestämma lite i ridningen!

Och så länge galoppen är fin och att hon arbetar så varför inte? Då kan hon få galoppera en liten stund innan det är dags att bryta av till trav och fortsätta med den övningen som jag vill.

Övningen som jag höll på med fick jag från Dressyrmupparna.blogg.se övningen går ut på att minska "stora mitt" volten och öka den så hästen blir mjuk och fin.
Funkar bra på min häst, fast ibland blir hon väldigt otålig när man gör samma sak varv efter varv!

Vad gör ni med era hästar nu när vädret är som det är?

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna en reflexgrimma

sv; okej xD

2010-11-19 @ 09:58:17
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0