Nyår och allt.

Hur gör ni för att hästarna inte ska vara rädda på nyår?

Zola är i alla fall en sånn häst som reagerar jätte mycket på den första smällarna, men de andra är hon coollugn. Men det har hänt vissa gånger just vid nyår att hon är jätte rädd efter. Minsa lilla som låter flyger hon rätt upp och springer iväg.
Fick just reda på att dom som ärger stallet hade köpt raketer för 1600kr och jag tror ju inte att det är 3raketer som dom kommer hem med. Nu vet jag ju inte fall dom ska åka iväg och smälla dom. Eller fall dom är på sin gård. Men jag vill hur som hälst inte att Zola ska bli lidande av detta, så hur gör ni för att förbereda hästarna?


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Gör inget speciellt.. dom får vänja sig helt enkelt. :> Förut har vi tagit in dom runt 4, men nu så går ju min på lösdrift så.. Men så står hon ute på landet, och varenda människa här äger antingen hund eller häst eller ko, så tvivlar på att det är så mkt raketer där.. :)

2010-12-30 @ 22:34:46
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0