Billigt eller dyrt?

Just nu är det lite av en trend att skriva om sadlar, och att de flesta hyllar det dyrare sadlarna och dissar det billiga. Men det jag undrar är: Om en billig sadel passar hästen bättre än de flesta dyra ska man ändå strunta i den billiga bara för att den är billig?

Jag tycker det är ganska konstigt, att folk fet dissar att köpa billiga sadlar/träns/täcken/ även fall dom passar men det är helt okej att köpa en priat kopia på ett swarovski pannband? (okej jag förstår att ett pannband är inget som måste passa men själva principen att allt ska vara det dyraste)
Det är för mig jätte konstigt.

Ibland har man inte råd med det alldra dyraste. Men man ska absolut inte köpa något billigt och det passar halvdant.

Jag hade två billiga sadlar från börjes, som passade jätte bra på Zola. Vi hade dom tills hon hade sätt sina muskler och tills vi hade sparat ihop till en dyrare sadel som förmodligen kommer hålla längre. Vi köpte den av sadelgrossisten och dom provade en hel del sadlar, billiga som dyra, men i det här fallet passade den billigare bättre än den dyra.

Så vad tycker ni, fet dissa allt som är billigt eller ge det en chans?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är ingen märkesbög som du vet ;) Jag håller på båda sakerna. Ibland är det dyra bättre kvalité, men oftast är det billiga lika bra det ju :)

2010-12-15 @ 21:17:16
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: Det spelar inte sån stor roll ,jag hade som sagt bara ett mellanhögt kryss igår :) Men det beror ju hur duktig hästen är, men jag brukar kanske ha runt 60 cm annars bara :)

2010-12-16 @ 07:32:10
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: N

sv: han är en korsningsponny från irland :) va gör du och din häst tillsammans då? :)



jag är en riktigt märkesbög, men tyvärr har vi inte den ekonomin för dom sakerna så jag äger mest saker från hööks och billiga kopior ;)

2010-12-16 @ 07:50:40
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0