Solig åker!

Idag vart det ett ridpass på åkern som för övrigt badade i sol, så himla skönt ridväder!

Hade hur som helst stalljouren idag, så jag var i stallet runt halv 8 och släppte ut hästarna. Sen åkta jag dit igen vid två för att rida. Passet gick jätte bra, lite små stak ibland, men annars väldigt trevlig att rida, inget race på åkern, så som det kan vara för damen. Lugn och fin trav med bra takt, samma sak med skritten, lugnt men ändå på liksom!
Galoppen då, jo den var det ju lite race i eller hon försökte smygöka men jag kom på henne, hah. Hur som helst när hon använde sin energi rätt i galoppen är hon hur fin som helst!

Ett riktigt roligt pass vart det, med många fattningar och bågar, målet var att få henne mjuk och följsam och det fick jag!

Posetivt idag: Trott eller ej, hon var super lerig ett bra tecken på att hon fortfarande har bra leder så hon kan rulla sig, även fall hon är 20år. Mycket trevlig i munnen, och väldigt arbetsvillig!

Att träna på: Lite race tendens i fattningen i galoppen. "flyter" ut med bogen vänster varv!
För mycket lera i pälsen hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0