Pension!

Jag och Madde har mer eller mindre bestämmt oss för att pensionera Zola. Eller ja inte helt och hållet hon ska få sina motionspass dagligen, men kanske inte satsa på att hoppa 1m med henne när vi väl hoppar/löshoppar! 

Hon är i alla fall 20år nu och har haft ett liv på travet, hon har en gammal senskada i vänster fram. Men vi ska göra allt för att Zola ska få vara med oss så länge hon orkar/kan/och håller sig frisk, vilket det ser ut som hon kommer göra ett tag framöver! 

Det gör alltså inget fall hon får vila/promenad för hand någon dag extra i veckan än vanligt. Hon kommer ju få sina motionspass 3-6 dagar i veckan så hon får hålla igång sina leder, och musklerna ska vara frächa (stavning?). 

Detta beslut har jag och Madde valt att göra själva, dels för att hon har tappat lite intresse för hästarna, och för att Zola börjar helt enkelt bli gamal, hon blir inte yngre i alla fall, även fall en annan velat önska det! 


Dock är det tungt att erkänna det, men som sagt hon blir inte yngre, så nu får jag helt enkelt hitta ett nytt projekt att hålla på med, när jag får pengar/jobb så jag har råd med en till häst, kanske foderhäst?! - Jag har ju varit sugen nu ett tag på att ta mig an en till f.d travare, skulle vara kul att se hur långt den hästen skulle komma med erfarenheterna man har ifårn Zola, man blir liksom så inspererad av minfux.blogg.se att se hur långt Bellie har kommit, eller se qodrofenia.bloggplatsens hästar som är riktiga läckerbitar att titta på! 

Men det är framtidens planer, nu är det Zola som är nummer 1 och det kommer hon få vara oavsett hur mpnga hästar jag äger/kommer äga!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tack så jätte mycket för din fina kommentar .Uppskattas jätte mycket.Jag önskar dock att jag hade orken och tiden att rida Mellis mer för han är verkligen jätte rolig att rida.I går när bilderna togs gjorde vi inget avancerat alls utan travade och galopperade ett par vändor fram och till baka efter vägen och gjorde tempoväxlingar.Han är fruktansvärt lättsam om man jämför med tex knas som är väldigt om sig och kring sig och blir lätt spänd .Mellis är betydligt lugnare överlag.=)

mvh/Q

2012-03-22 @ 14:36:33
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

sv: Och mig har det i princip aldrig hänt förr, så jag är alldeles ångestfylld ÄN.. Suck. Ångrar mig så jävulskt, och fattar inte vad som hände för de är inte alls likt mig. :/

2012-03-22 @ 18:07:56
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Kul att du blir inspirerad av mig :) hihi!

2012-03-22 @ 18:08:51
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0