När man blir triggad!

Har ni någon gång blivit triggad att skriva att ens häst faktist gjorde det där galoppombytena, fast den inte har gjort det, utan du vill bara att din häst ska vara lika duktig som de andra hästarna?

- Jag har inte det i alla fall, jag kan skriva att jag försökte men sedan att resultaten inte vart det som jag hade hoppats på!

Jag tycker att man ser att många blir triggade av bloggvärlden, att en häst som inte kan balansera upp sig själv gjorde det där galoppombytena, eller skänkelvikningarna låter för mig väldigt konstigt. Jag bryr mig inte fall Zola kan göra samma galoppombyten som Top Gun kunde när han levde, det är helt olika individer. 

Finns det då ingen risk för att man går för fort fram med sin häst, eller förväntar sig att det ska bli ett bra resultat men tyvärr blir det inte så... 

Jag har sett många som har testat på att gå för fort fram och sedan är det hästen som får lida. Den förstår inte= hästen räknas som dum/trög osv. Man får liksom börja om för de byggstenarna som fattas i grunden inte finns där. Jag har själv varit med om det, att man missat rundstenarna i grunden, och då får man gå tillbaka och göra rätt, och det kan ta väldigt lång tid! 


Nu har jag fått skriva av mig lite!

Dock kan det vara posetivt att bli triggad också, att man vill lyckas, men då ska det absolut inte gå ut över hästen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0