Spring i bena!

Idag släppte jag Zola i paddocken, och gisses vad hon flög och stutsade runt av glädje, hon har ju som sagt haft en lugn vinter men idag fick hon springa runt, dock bara en liten stund då marken var hård, men dem säger ju att varierat underlag ska stärka senorna så en stund av spring kan väl inte skada så mycket! 

Efter att hon fått utlopp för sin energi så tränade jag horsemanship med henne vilket gick kanon, tränade förstås på inkall, halter och att hon skulle följa mig och ha sitt intresse på mig, och mer arbetsvillig häst kan man väl inte få som jag hade idag!
En riktig fröjd! 

Imorgon blir det ridning tror jag, håller tummarna på att svans kotan säger detsamma! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0