Promenad!

Har nästan blivit en vintervila för Zola. I år har vi tagit det väldigt lungt med damen, dels för utlandsresor, sjukdommar (ägarna) och det dåliga vädret! 

För mig personligen gör det inget med en lungn vinter, bara hon får daglig motion så hon håller lederna igång, eftersom det knappt går att trava så blir det oftast bara skritt för henne, men det sägs ju att det är den bästa gångarten! 
Och jag tror att vilan behövs för både ryttare och hästar, Zola har jag märkt har blivit jätte trevlig att rida. Mycket mer posetiv till arbete. Och min kropp känns mer som ett med hästen. Jag vet vad jag ska göra och när jag ska göra det så Zola får dem ultimata hjälperna så hon kan utföra det jag ber henne om! 


Igår vart det massage för damen samt promenad och strechig, vilket hon gillade, hon var inte alls så spänd i musklerna som jag trodde hon skulle vara. Och istället för att lägga öronen bakåt (vilket hon gör när hon är stel) så sänkte hon huvudet och nästan somnade, så det var nog bara skönt skulle jag tro! 

Idag är det Madde som har Zola, jag ska på möte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0