Höbalar till tusen!

Idag var det dags för höleverans som tyvärr vart småbalar (jag är överlycklig men inte de andra). Förut har vi haft rundbalar på 250kg som är jätte smidigt att få upp på skullen, dock har jag haft prblem från start med dem när det gäller att packa höt. Dels är det så "luftigt" och långa strån så ibland har jag fått packa 6 påsar istället för 4. Så hurra för småbalar som är lätta att hantera!

För Zolas del vart det en lugn helg, idag fick hon vila och lufta pälsen, var jätte bra väder en stund på dagen (då höt kom) sen vart det skit väder och hon fick täcke på igen, snablandat regn är inte det som står högst upp på min lista!

Imorgon blir det ett ridpass, vart vet jag inte, det får bli morgondagens lösning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0