Dressyrpass på 30min!

Idag vart det som sagt ett dressyrpass, kort sådant också. Hade egentligen velat ridit i över en timme. Men tyvärr så höll jag på att frysa ihjäl. Dock var det varmare än tidigare dagar men att rida utan termobyxor var förenat med döden typ. Mina händer, ben och fötter var helt kritvita, likbleka ja you name it!
Höll ut i 30min i alla fall, vart bara skritt och trav! 

Zola uppskattade det i alla fall, dock var hon lite bråkig i höger varv vilket hon brukar vara, men som ni vet är det en metalspärr från min sida för "Zola kan inte gå på spåret i höger varv" men det är klart hon kan om vi tänker att hon kan, inte konstigt att hon blir osäker och vinglig när en annan sitter med negativa tankar!
Vart ganska självklart när jag kollade på ponnyakuten, när Sherin tränade hoppning, när hon tänkte stopp vart det topp, och när hon tänkte gå så gick hästen. Ska det vara så svårt att förstå att hästar har mer innan för pannbenet än vad vi tror?! Dem känner mer än vad vi tror! Det står jag fullt fast vid, och jag tror det gäller alla djur. Dem har ett extra utveklat sinne och det är att känna efter hur en person är emot en!
Nu vart det "nattsvammel" igen hhah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0