Brist på rubriker!

Idag vart det ett kort ridpass i paddocken, hade med mig en kompis till stallet som ville träffa lite hästar och komma ut på landet idag, och ni vet ju om man har en tid att passa i stallet kan man ge sig tusan på att boxen är rörigare än vänligt, hästen är smutsig eventuellt inte villa komma in från hagen, så om man säger 2timmar kan man räkna med 3! 

Självfallet såg Zolas box helt normal ut, men när man började gräva lite i spånet insåg man att hon och bajshögarna lekt kurragömma under natten. Det var som allt bajs och kiss hade varit i en torktummlare och åkt runt si sådär 5000 varv för att sedan läggas på plats i boxen -.-

Hur som helst vart det skritt i paddocken, vet inte 100 hur länge jag red men det var väl 20min. Började blåsa under ridpasser så det var i alla fall inte så spännande att rida! :(

Igår vart det ett intervallpass på åkern för damen, med mycket galopp (korta intervaller) hon hade tydligen busat lite och varit stark men vad kan man förvänta sig efter en vintervila?! Jag brukar i alla fall inte bli arg på henne när hon gör något sånt som ett litet glädje skutt, jag menar det är ett tecken för mig att hon mår bra och är pigg! 

Imorgon är det i alla fall Madde som ska ha Zola och då ska hon få vila, dels för att Madde kommer så sent hem och dels för att hon varit igång ett tag nu! Så lite vila vore nog på sin plats! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0