Stallfri dag!

Idag har jag en stallfri dag, så det är Madde som har henne idag. Tror hon ska rida en stund barbacka idag. Hon provade rida igår men det gick inge vidare då det blåste som F*N rent ut sagt! 

Själv red jag grannens häst i vinden som var lugnet själv. Jag hade föreställt mig att jag ramlat av nästan då jag själv tycker det är obehagligt att rida när det blåser men det gick kanon. Var verkligen roligt att rida en häst som är känslig för skänkeln. Hon gick precis där man ville ha henne! 
Skrittade och travade lite bara, red i 30min innan det började regna! 

Det är en väldigt stor skillnad på Zola och grannens häst, Zola är väldigt lätt att arbeta, man behöver inte anstränga sig eller vad man ska säga, låter lite dumt men ibland känns det som om man åker på Zola bara för hon sköter det mesta själv. Kan bero på att jag haft henne så länge att jag vet i mitt undermedveta vad som ska göra!

Grannes häst där emot är en häst man inte åker på, utan man får "rida". Man kände verkligen på hästen när man gjorde rätt, och det var skönt att få anväda sina hjärnceller! (:


Kommentarer
Postat av: Matilda

Skönt att Zola än då är så duktig på att arbeta =)

2012-04-26 @ 13:40:39
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

Skönt att Zola än då är så duktig på att arbeta =)

2012-04-26 @ 13:41:06
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0