Päls!

Herregud är rätt ord på hur mycket Zola fäller just nu, detvar otroligt rent ut sagt. Såg mer eller mindre ut som Zola hade fått en liten bebis som var i en hög bredvid henne!
Idag vart i alla fall ridpasset av, dock fick jag inte på mig stövlarna för jag hade för tjocka ridstrumpor då mina stövelstrumpor är borta, så det blir att köpa nya!
Jag red i paddocken i ca 50 min, till en början gick det super, i skritten gick det kanon och hon var jätte lyhörd. Övade på att rida rakt, snätt igenom, rakt över osv. Hon har en tendens att vingla när man inte har stöd av staketet. Men idag gick det jätte bra, övade på min sits idag också, och vid våran paddock så står det ett hus som ni kanske vet, och det är perfekt att kika i fönstret så man sitter rätt! HISS för det!
Traven gick väl sådär, hon var ganska vinglig och ville minska volten i höger varv, men jag fick några jätte fina steg i alla fall. Det vart en liten galopp i alla fall, och det vart race, rent ut sagt, damen ville inte stanna alls. Så pigg var hon!
Överlag gick det bra, som jag brukar säga är det bättre med en lite för pigg häst, än en häst som är jätte seg, så vill jag ha det i alla fall!
Vart också pälsglans istället för betfor den var slut... Foxfire vart det, blir en produkt utvärdering av den senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0