Jobb - stallet!

Idag vart det jobb vill jag lova, inte hos de gamla utan stalljobb!

Klockan ringde 07:40 var bara att stiga upp och åka till stallet (jag var lat, ska börja gå härdan efter).
Först fick Molle gå ut i hagen + lite hö vilket han struntade helt i. Sedan fick Rocksina komma ut på sin promenad som hon ska ha 2 gånger/dag. Vart först i paddocken sen lite på grusvägarna. Ville först känna hur hon käntes att leda innan jag gick ut på grusvägarna som sagt. Och hon var mycket glad och pigg. Skrittade henne för hand i 10min. Sen fick hon ställas ut i sjukhage medan jag mockade (fick massor av hjälp utav våran snälla stallägare Marre som också åker till Spanien på söndag, avis!).

Efter mockningen, fixade jag hö till Rocksina och Molle. Hittade lite extra höpåsar så jag packade för en dag till!
Sen fick Rocksina komma in (efter jag ryktade henne förståss). Fick en morot med! ;)

Sen gick jag ner till vårat stall och blötte betfor till Zola, och ställde in henne så hon skulle få äta lite extra hö!

Det var min dag så långt.
Madde är snäll att fodra Rocksina lunchhö!

Sen blir det upp igen för att mocka, och sedan en promenad med Rocksina + eftermiddags foder!

Kommentarer
Postat av: Blogcast / Jealii

Säsong 3 började på amerikansk Tv i torsdags, och man kan ladda ner det första avsnittet redan nu. Natten mellan torsdagen och fredagen kommer det komma ett nytt avsnitt varje vecka, om det inte blir uppehåll i serien som det brukar vara ibland. När säsong 3 kommer att visas på svensk tv är ännu oklart eftersom avsnitten måste först visas i USA.. alltså kommer det att ta ett tag innan det visas på Tv6.

2011-09-17 @ 13:24:08
URL: http://vampiress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0