Gårdagens ridpass!

Herregud vad löjlig Zola var igår vill jag starta med och säga!

Hur som red jag i paddocken, och i förra inlägget stod det att jag skulle skritta och trava lösgörande övningar. Men det vart bara skritt, för så löjlig som Zola var igår har hon inte varit på länge. Hon var rädd för precis allt, och skulle INTE gå ner längst ner i paddocken utan hon bara kastade sig åt sidan hela tiden, blåste upp sig och dansade iväg för precis allt, höll på att ramla av ett par gånger!
Trodde ett tag att det kunde bero på ögat, för hon reagerade bara i vänster varv och då är höger öga utåt, och det var ju det som hon hade problem med, så min första tanke var nedsatt syn, men så var inte fallet för när jag bytte varv så var hon precis likadan, och kastade åt samma håll, så det var inte det! 

Skrittade i alla fall 30 min och hon vart super fin, mjuk och följsam (såvida hon inte var i luften), sedan hoppade jag av och tog av tyglar och sadel, och släppte henne i paddocken och tränade på inkall och att hon skulle följa mig. Och det gick super bra, visserligen var hon rädd när hon var längstner i paddocken men hon litade på mig (eller äpplet jag höll i handen?!) så hon följde med mig ner! Så jag är nöjd över det passet.
Vart lite trav och galopp när jag släppte henne också, och hennes galopp var super fin, rund och fin! :D

Kommentarer
Postat av: Tova

Bra att hon släppte tillslut :#

2011-09-06 @ 21:34:31
URL: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0