Förvånad!

Skrev i inlägget innan att jag skulle ha travbommar, och en galoppbom. Men när jag kom upp till stallet bestämde jag mig lite för att utmana ödet, och hade galoppbommar på böjt spår, med två galoppsprång emellan! 

Resultatet - blandat!

Först och främst var Zola väldigt tjafsig i munnen idag, red på det raka bettet, och ja. Vi har ju ridit med det tredelade nu ett tag, så det var dags att byta. Så idag var hon ganska tjafsig som sagt. Men hon arbetade fint när hon väl arbetade. Jobbade henne mest i skritt och trav då hon var väldigt pigg, och inte riktigt lyssnade. Problemet med paddocken var som bortblåst, kunde utnjytja hela ridbanan idag - Skönt! 

Galoppbommarna då- I vänster varv gick det jätte bra, tog galoppbommarna som hon inte hade gjort något annat. Dock var hon lite slö med bakbena idag i vänster. Och jag kunde inte driva på henne för då skulle hon ta galoppbommarna i ett. Lite svårt med den där damen för drivningen på olika sätt, något vi måste jobba på! 
Högergaloppen som hon normalt är bättre i (eller ja har bättre steg) var inte så lyckad idag. Idag var det bara full rulle fram. Och galoppbommarna var "travartrav bommar"!

Hur som jag är nöjd över insatsen, själv var jag inte så motiverad idag för paddocken. Och inte för att rida heller. Ville bara stå och mysa, men Zola försökte i alla fall och det är det som räknas! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0