Förbannad och orolig!

Har precis kommit hem från andra gången i stallet idag.

Molle: Började med att ta in Molle som for runt som ett yrväder i den stora hagen. Han får gå i den lilla i morgon, han har nämligen en senskada i frambenet och det är ju inte så ultimat att han galopperar, bockar och har sig i hagen. Så han ska få gå i den lilla (ingen sjukhage direkt men den är väl 30x30 i alla fall!
Får se om han lugnar ner sig. Hans rörelsemönster har inte blivit bättre/sämre så han är som vanligt!
Men tar det säkra för de osäkra med att låta honom stå i en mindre hage vill inte att han ska skada sig när jag är hästvakt!

Rocksina: Började med att ge henne sin medecin, som hon i förövrigt tar jätte bra, vart verkligen förvånad för det kan inte vara så speciellt gott vill jag lova, vart sedan en promenad runt "Arne" Sofias farfar (man kan nämligen gå runt hans hur på en grusväg, perfekt skritta fram/av runda). Dock tog det bara 5min för Rockan tar så jäkla långa kliv hah!
Så jag gick med henne i paddocken de sista 5 minuterna, dock när jag skulle gå ut då kommer en traktor (var på åkern bredvid paddocken hela tiden) som skulle precis köra bredvid paddocken, jag vänder Rockan så hon kan se vad som försegår. Sen braka helvetet lös verkigen. Hon for rakt upp på bakbena (jag flög med i grimmsakftet). Och sedan började hon trava runt, runt, runt. Hade inte släppt henne i alla fall så jag fick henne lugn tillslut, när traktorn var borta. Gick hur som raka vägen in i stallet igen, och tror ni inte att traktorn kommer IGEN. Vart väl samma åktur igen i princip. Blir så trött, jag menar att en häst stegrar rakt upp och kastar sig är väl ingen normalt beteende?! Och då kommer man väl inte körandes igen eller?
Tyckte hon gick kortare steg med bakbenet. Kännde på benet men det var inte varmt eller svullet. Ringde sedan Bitten (ska ringa och rådfråga henne fall det är något jag är osäker på, hennes stall är granne med vårat) Men hon tyckte vi skulle avvakta. Och hon trodde det inte var någon fara och att jag inte skulle vara orolig!

Zola: Madde hade Zola idag, men hon hade i alla fall hoppat lite med henne idag. Tränade mest på att landa i rätt galopp efter hindret, så hindret hade stått på medellinjen, så som jag hade galoppbommarna igår. Det hade väl gått blandat. Men oftast fick hon rätt galopp!


Kommentarer
Postat av: carolina - Stall Assla

Är du sugen på ett skitsnyggt fleecetäcke från Catago? Då tycker jag du ska vara med i vår bloggtävling där du kan vinna just det!

Direktlänk: http://asslatjejerna.blogg.se/2011/september/tavla-om-ett-catago-fleecetacke.html#comment

2011-09-17 @ 22:09:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0