Foderdjunglen!

Var som sagt på Provincbutiken idag och kollade runt, dels på olika foder då det är dags att byta från rehab. Tyvärr så har hennes knölar blivit större igen, och jag börjar bli orolig då knölen på nosryggen också har reagerat när vi ställde på henne på rehaben. När veterinären var ute så frågade jag om knölarna och om det kunde vara rehaben, och då svarade hon att det mycket väl kunde vara en allergisk reaktion. Men hon kunde inte fastställa något. Hur som så vet jag att knölen på nosryggen kan ha varit ett av problemen kring hennes öga. Då knölen sitter på ett sådanat ställe så den kan täppa till tårkanalen. Och om det då kommer smuts i ögat och det inte kan "drenera" så är det klart att det blir svullet!
Dock var den andra tårkanalen lite täppt också, men där finns det ingen knöl!

OBS: Varken jag eller min syster gillar att hon har knölar, veterinär har kontaktas och dem har sagt att vi ska avvakta, det sista vi vill är att hennes syressättning ska bli sämre pga av knölen, men i dagsläget så får hon den luft hon behöver. Och om det är fodret är det en lätt sak att åtgärda. Men om knölarna blir större (speciellt på nosryggen) ska veterinär komma ut och ta prover! Dock har alla knölar försvunnit i princip sen vi slutade med Rehaben, men inte riktigt den på nosen, då den var sist att komma upp, den har blivit mindre sen vi slutade, och nu när vi började igen så har den blivit lite större!

Jag och min syster är i alla fall inne på att byta helt från pelletsform, och övergå till Müsli istället. Och vi har hittat en Müsli som kanske passar Zola nämligen Hippo Harmoni - produktblad -

Tycker att detta foder eventuellt kan passa henne alldeles utmärkt, då alla Hippo foder har extra med b-vitamin i sig, coh detta är havrefritt destutom, till ett billigare pris. Men det där det som oroar mig också. Jag vill inte ge Zola något skitfoder precis som är super billigt men som är dåligt!
Vad tycker ni om Hippo?  (ni som använder det eller har erfarenheter kring detta fodermärke). Dock måste jag och min kära syster inse att våran polle inte blir yngre, och där av kanske behöver lite extra av mineraler/vitaminer. Och då är frågan tror ni att vi behöver ge Zola biotin? (som finns redan färdigt i rehaben/sensetive).
Zola är ju trots allt 19år, dock väldigt pigg och busig osv för sin ålder!

Hippo Bas Harmoni


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kom på en grej, dom säljer ju hippo på lindmans :) Det är ju inte lika långt att åka ;)

2011-09-13 @ 15:26:31
URL: http://isolagrande.myshowroom.se/
Postat av: Bonnie

Beror helt på vad ni har för hö om det funkar eller inte. Jag ger royal hippo grow alfa och är väldigt nöjd, så själva märket är bra.

2011-09-13 @ 15:38:53
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Tova

Kan man få se en bild på hur knölarna ser ut? >:

2011-09-16 @ 09:46:38
URL: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0