Extrafodring!

Hur gör ni, extrafodrar ni på sommaren/hösten fall hästen är ute?

Det har i alla fall jag och min syster inte gjort med Zola. Som ni kanske vet hade vi ju lite problem med kraft rehaben (om det nu är den vill säga!). Zol har i alla fall fått betfor när vi ridit och när det har varit varmt för att få i sig extra vätska!

Men nu när betet börjar ta slut börjar jag bli lite orolig över att hon ska falla ur. Vill verkligen inte det. Har fått tipset om Mustang Breed någon som haft det?, det fodret är i alla fall för hästar som har svårt att lägga på sig + seniorhästar. Och det är pressat med majsolja, vad jag fattade för. Dock har vi ju ingen höanalys, tror vi skulle få det när vi får vårat nya hö. Men just nu undertiden?
Det lär väl dröja ca 3 veckor innan höt kommer, så det är ju en stund som hon skulle egentligen behöva extrafodrer, och som det ser ut nu får dem ett par kg hö varje kväll (av det gamla).

Är hur som lite osäker på hur mycket hon ska ha av allt!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag har gett Royal 2 kg Hippo Grow Alfa nu de senaste veckorna, gav innan lucernstrå och lite mindre alfa men han vill hellre äta alfan... Innehåller 135 g smrp,små pellets och smakligt.

Ger det sålänge han går kvar ute och tills vi får analysen på hösilaget.

Musse får en skvätt betfor när han är inne, för stallfridens skull...

2011-09-01 @ 22:08:35
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0