Efter 4 timmar i stallet är man äntligen klar!

Det tog alltså 4 timmar i stallet idag, men utsläpp, promenader, mockning och en hel del annat!

Molle: kom ut som vanligt på morgonen efter han fått lite av sitt morgon hö inne. Han stod väl ute i ca 4 timmar.
Sen rycktade jag honom sen fick han gå in och mumsa på resten av morgonhöt (vart lunch i stället har delat upp hans fodergiva på 4 gånger/dag som Rocksina har, eftersom han blir så avis om han inte får någon mat.)

Rocksina: Tog ut henne på en promenad, sedan fick hon stå i sin sjukhage med Molle som sällskap (han går i hagen bredvid). Tog ett tag och mocka båda boxarna eftersom det är halm (inte roligt att mocka). Och Molle hade pissat ner ordentligt. Rockan med för den delen, så det vart storstädning hos dem idag. Sedan tog jag in Rockan och rycktade henne, sen ut på en promenad igen. Har flyttat promenaden till lunchen idag, dels för jag jobbar (börjar kl 16:00) och sen för att det är mindre trafik på vägarna. Och hon är som sagt ganska nervig/pigg så hon hittar ursäkter till allt för att få hoppa omkring lite. Dock fick hon stå ganska länge i sjukhagen då det tog sån lång tid att mocka hos henne! Så hon är nog nöjd idag!

Zola: Idag är det Maddes dag att ha Zola. Så jag evt inte vad dem hittar på. Men i morse var hon ivrig att komma ut i alla fall! Pigg och glad som vanligt! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0