Skitväder!

Det regnar och blåser ute idag, och det ser inte ut att ha någon vändning. Får helt enkelt rida i ruskvädret!
Får försöka passa på att rida ut innan det börjar regna hah, lite blåst klarar jag av. Blåser ju inte sådär jätte kallt heller. Dock vill jag inte ha regn som piskar en i ansiktet!

Idag har jag ingen planerat vad jag ska rida eller så, kanske blir en skritt tur i skogen, eller barbacka ritt på åkern i skritt (vill inte trava och så när jag inte har balansen inne och det är halt).
 
Insåg föresten en sak igår, som ni vet hade jag velat haft ett vinrött schabrak, men dem var ju slut på hööks så det vart ett beige istället, tänkte att det skulle matcha ridbyxorna som jag köpte i sommras, men NEJ det gör det inte, ser ut som ridbyxorna är GULA jämfört med shabraket - Inte snyggt!
Vart alltså inget matching där inte!


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag drar ut bettet så långt de går om de är delat, och så mäter jag rakt över alltså där hästen kommer ha sin mun. Hela sträckan där hästen kmr ha bettet i munnen. :)

2011-10-06 @ 14:28:38
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Sv:träckprov är till för att kolla efter parasiter =)

Normalt sätt när man tar en grovfoderananlys på sitt hö eller ensilage så testar man energi och protein och torrsubbstans och de vanligaste mineralerna kalcium fosfor kalium och magnesium.Det är vad man brukar kalla en standard analys .standardvärden beror lite på vilken typ av häst man har och vad den kräver men man brukar säga att mj bör ligga mellan 7-8 och smbrp över 40 i alla fall. Jag har skrivit ett inlägg om detta som jag faktiskt tror du kommenterat tom =) Men jag ska göra fler förtydliganden längre fram.

mvh/Q

2011-10-06 @ 15:12:19
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:det kommer upp så småning om .Var så säker ;-)

mvh/Q

2011-10-06 @ 16:09:44
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0