Nattvarelse!

Har gått och bilvit en nattvarelse känner jag. Har exempelvis fixat tvätten nu (hemma hos Andreas) och vad är klockan 23:00, är det normalt att fixa tvätten då? - Nej jag tror inte det (ni är välkommna på att visa mig motsatsen).

Har läst massor av boken redan, jag är helt uppsluken rent ut sagt. Jag hade verkligen ingen aning om att en häst sov mellan 3-4 timmar/dygn. (varierar från häst till häst, beror på om hästen kan falla in i den Paradoxa sömnen. Det avgörs oftast på miljö, om hästen känner sig trygg eller inte!) 

Blir nog verkligen till att köpa denna bok!
Hur som sitter här och funderar på vad jag ska göra med Zola denna vecka, antar att Madde inte red något idag då Zola förmodligen inte hade något täcke på sig idag, och det spöregande som tusan nästan hela dagen!
Min personliga åsikt är - Jag rider inte om Zola är genomsur och fryser, varför ska jag troka henne torr för att sedan gå ut och bli blöt igen (självfallet torkar jag henne, men jag ställer in henne  boxen igen efter det), Zola hatar verkligen regn, så jag ger mig inte ut bara för att JAG ska rida, det är inge roligt, känns lite egotrippat då! ;)

Imorgon ska jag ut till stallet under dagen och fixa lite, ska ut och gratta min kusin i morgon eftermiddag/kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0