Höleverans!

Idag kom bonden men 750kg hö till Zola, ja han kom till alla hästar med hö, men 750kg är Zolas i alla fall, röknat ut att det knappt räker i tre månader men men! 

Visste ni: att mögel sprids inte från bal till bal, inte ens när det gäller småbalar, utan det handlar om att fuktsprider sig, ex om det är en dålig vinter (alltså nollgradigt och fuktigt) släpper vissa höskullar in mycket fukt på sidorna därför upplevs det att det sprider sig!
Men en möglig bal "smittar" inte en annan!

Hur som Zola har fått gått i paddocken i lördags och idag hade Madde tydligen ridit kolteppan, fick nämligen ett sms av henne om en perfekt stock man kan hoppa! Så ska vi byta namn på stockstigen och kolteppan eller?!
Åhh just ja Andreas har köpt en urgullig kattunge som är übersöööööt :D Hon är helt kolsvart och heter Freja! :D

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Haha.. ja jag hade ju tänkt börja skritta igång henne barbacka. Men jag kmr nog köra på sadel ändå.. Hon såg ut/kändes precis som när hon gjort sina bock-serier med mig på. Hon har gjort ett par tre såna under vår tid. Och jag vill INTE riskera att få en sån och ramla av och tappa henne.. >.< Så sadel it is.



Imorgon ska jag ringa vet. och kolla om skrittpromenaderna kan ersättas av skritt uppsuttet.. :-)

2011-10-09 @ 15:18:42
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Äre torrhö? Eller storbalar? Haha Bellie äter 560kg på en månad av hyffsat torrt hösilage..

2011-10-09 @ 15:19:38
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0