Surt när man har fel!

Ibland måste man faktist erkänna att man har fel, och jag vet att det känns surt, om man är en sådan person som mig som helst alltid vill ha rätt. Det känns ibland extra surt när man måste erkänna till någon som man kanske inte tycker så speciellt mycket om. Och när det gäller vi hästmänniskor, tänker vi aldrig erkänna att någon faktist kan ha rätt! 

Men när man kommer till den punkten där man måste säga "jag hade fel" så tror jag att man växer som människa. Det gör jag i alla fall, man som människa måste kunna medge att någon är bättre/har rätt för det kommer alltid vara någon som har mer rätt och någon som är bättre än mig/dig hela tiden. För sådana är vi männsikor, vi vill vara bäst, och veta rätt saker, och då är det självklart att du stöter på en person som du tycker är bättre/ har rätt! 

Men vilken tur att jag aldrig har fel då... ;)

Kommentarer
Postat av: Tova

true true.. :)

2011-05-30 @ 07:58:33
URL: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0