Ridpasset!

Tänkte skriva om ridpasset igår.
Till att börja med var hon ganska tjafsig i skritten, och hennes lugg åkte in i öronen så hon skakade mest på huvudet. Tänkte inte på att jag skulle knoppa luggen innan jag red, vilket jag brukar göra men det kom jag inte på igår inte. 

Men sen när jag joggade igång henne i trav var hon super fin, lugn och balanserad, och trampade bra under sig!
Dock vart hon lite tjafsig igen när jag skulle samla in henne i traven, men sen skötte hon sig utmärkt. Red mycket nersittande och jag fick sån ridkänsla, dock var hon väldigt stark men jag kände ändå att "motorn" kom bakifrån vilket det ska göra. Jag red som sagt även på det raka bettet och då brukar hon liksom bli lite tyngre i handen när hon arbetar! 

Galoppen var super, tramapde under sig och arbetade super, har inte fått en så fin galopp i år kan jag säga! Så jag är i alla fall nöjd med henne!

Dock vart det inte så fina galopp bilder, Zola ser lite ut som en köttbulle på de bilderna som jag vart bra på och tvärt om. Och en sak som jag måste tänka på är att ride mer med höfterna i galoppen. Jag har en tendens att luta mig mycket framåt vilker inte ser så snyggt ut och det är inte rätt heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0