Inriden och inriden?

Igår vart det lite horsman ship för Zolas del, hon var super duktig och vi impade till och med på Madde!

Sen till de andra stallet, hästen som jag ska börja rida heter nämligen Tingeling, och hon ska vara inriden, jag skulle mer säga att hon är insutten, hennes bakhovar var mer i luften än på marken kan jag ju säga. Hon var väldigt tjafsig med huvudet också. Så vi får väl se hur det blir med den saken. Supe snäll häst annans, men jag tror att mycket har med att Sadeln inte låg bra på henne, tyvärr var hon ganska snubblig, men det kanske beror på att hon ej gått så mycke på sistone, fick även bli ledd utav ägaren mest pga säkerhet skäl eftersom hon var väldigt stuttsig! 

Ska ta upp longerlinan en annan dag för att få ut all energi, annars är det ingen mening med att bara skritta en till två gånger i veckan, det är ju inte direk så att hon förlorar all sin energi, möjligtvist för hon är så stressad. 

Men som sagt vi får se, har ju en hel del saker att göra och hinna med nu innan studenten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0