Har jag berättat hur fin min häst är?

Idag red jag dressyr på banan, och Zola var super fin. Både i skritten och traven så man kan säga att idag hittade vi knapparna. Vi red mycket tempväxlingar och serpentinder och hon var till och med bättre i höger varv än vänster som hon alltid har haft lätt för! 
Och inget knussel i höger varv med att hon inte ville gå på spåret. Det var bara att tillrätta visa henne lungt och sansat och hon gick på spåret, till och med i trav! 

Det är så roligt att rida när man bara ser lösningar på problem, än när man bara ser problem! :D 

Galoppen var lite sådär, väldigt stressig och bara ville fram, men på slutet (i vänster galopp) fick ja de steg som jag letat efter, där är det underbart att vara. I höger varv fick jag stegen med en gång! 

Sen efter ridpasset fick hon en dusch, men shampoo, dock rullade hon sig direkt när hon kom ut i hagen igen...

Kommentarer
Postat av: Julia

härligt när det går bra :D



sv: tack :D ja han har blivit riktigt fin nu! :)<3

2011-05-12 @ 22:05:04
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: sigrid

hej, jätte fin blogg:D

2011-05-13 @ 11:10:01
URL: http://dressageroyals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0