Bugar och Bockar!

Det är precis vad som hände idag!
Madde och Alicia var ute och red, Marmorbynsrundan hette i alla fall rundan som dem red, och när man rider den måste man ta sig över en väg med ganska mycket trafik på!

Och precis när Madde ska rida över kommer det en bil, och Zola vill inte gå över, och gissa vad han i bilen gör?!
Jo han stannar bilen och stänger av den mitt på vägen! Då är man ju färdig att hoppa av hästen och slänga sig ner på backen och buga, att det fanns sånna människor som gör det visste jag verkligen inte om, detta fenomen har aldrig hänt mig på de 14år som jag hållt på med hästar! 

Senare under rundan när Madde kommit över med Zola så kommer det en brant uppförsbacke. Där brukar vi släppa hästarna så dem får springa på lite. Och självfallet var Zola med på noterna och satsar gärnet. Som Madde sa så la hon i räserväxeln och sköt iväg. När väl backen tog slut så började Zola förståss bocka och Madde flyger som en vante och landar på ryggen, snabb som hon är kommer hon upp på fötterna och börjar springa efter Zola som frotsatte att springa iväg (Alicia och Peggy som även var med på ridturen satte efter Zola för att försöka hindra henne en bit) Efter ett tag vände i alla fall Zola och kommer tillbaka så Alicia kunde hoppa av och fånga henne. Oturligt nog hade tygeln åkt över halsen på Zola och fastat i benskyddet så hon hade lite smått panik eftersom hon satt fast. Men det är ingen fara nu med Zola i alla fall, värre är det med Madde som sträkt tummmuskeln! 

Så det blir bara att bjuda Alicia på Tårta!

Kommentarer
Postat av: alicia

ni behöver inte bjuda mig på tårta ;)

bra att det gick så otroligt bra med madde och zola! <3

2011-05-12 @ 07:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0