Olika uppfostran!

Allt detta bloggande om hästar gör mig tokig ibland. Allt tjat om "gör inte det", "du är elak mot din häst", "det skadar din häst" oh bla bla bla.

Blir så trött, vi alla har fått olika uppfostran kring hästar, vissa på ridskola, andra från en kompis, och den tredje av sin mamma. Vi alla ser hästar på olika sätt, och jag tror det flesta vill sin häst det bästa, därför tror jag att det är just det som gör att det blir konflikter.

Varför ska man bli kallad "djurplågarna" bara för att man gör saker på visst sätt, tycker att det har gått till överdrift. Har läst på olika bloggar som skriver att man inte ska använda ditten och datten. Och om man läser kommentarerna är det ofta att det står "okej då är jag djurplågarn i det hela som valt att använda detta" (tänker inte hänga ut någon kommentar eller blogg/bloggar) Men jag tycker det blir så fel. 

Man märker fall hästen far illa, och fall man inte gör det så tror jag att det finns folk i närheten som gör, och kan säga till fall det är helt galet det man håller på!

Sen är det ju upp till var och en att ha sina åsikter kring det hela och kunna informera om sker som kanske är fel, man ska ju få yttra sina åsikter kring en sak, men då får man även respektera den andras åsikter.

Vi är alla olika, hästarna är olika så det som funkar på en häst kanske inte funkar för den andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0