När det går dåligt vill man bara gräva en grop och hoppa ner i den och försvninna!

Så känner jag nu, gick otroligt dåligt idag, inget var bra. Och allt är mitt fel! 

Till en början så skrittade jag fram, hade med mig mitt dressyrspö, och med ens kände jag att hon var spänd som en fiolsträng. Jag började med lösgörande övningar och slängde bort spöt, och då gick det bättre, men fortfarande inte super som hon brukar vara när jag rider. 

Sen braka helvetet lös. Jag red med mina stövlar och eftersom de inte är "inridna" än så är dem stela och jag kan inte arbeta så bra med hägerskänkel. Josse som var i paddocken gav mig mitt spö, så jag kunde använda det för att förlänga min högerskänkel. Men allt Zola såg var frammåt, spelade ingen roll hur mycker halter, halvhalter jag gjorde, hon höjde braa huvudet och skrittade på i ett tempo som lila gärna kunde vara galopp. Jag blev såklart väldigt frustrerad att Zola bar sig åt så, och vart arg!
Inte bra när man ride den damen, hon blir inte bättre när man blir arg på henne, men som sagt jag tappade tålamodet och röt till till henne, och gjorde en bestämmd halt och sa nu får det vara nog. Jag slängde genast bort spöt eftersom hon ser spöt som ett "straff" (Vilket jag och Madde inte har det som, och vi rider med spö väldigt sällan så.. Måste komma från de förra ägarna.) 

Men efter spöt var borta vart det bara värre, hon blir så stissig när man blir arg på henne, så hon kan inte koncentrera sig överhuvudtaget. Vill liksom göra rätt hela tiden, men så blir det fel ändå. Inte hennes fel utan att jag är för otydlig! 

Sen så hade jag gjort lite val innan som påverkade mig när jag red, som ex red med rakt bett. När jag vet att man inte kan "ställa" så bra som med ett delat bett, och så red jag med dressyrsadeln som är så hal att man åker runt som bambi på hal is, därför kunde inte jag koncentrera mig på Zola som jag borde ha gjort. (Inte bara dessa faktorer som var fel, utan även att jag inte gav Zola en chans, och jag skyller inte ifrån mig att det var utrustningens fel, utan jag tar på mig allt!) 

När jag red ut från paddocken ville jag bara börja grina, för jag var så besviken på mig själv. Att det alltid blir såhär när jag har planerat i en dag vad jag ska göra, och förväntar mig massor, då blir det bara skit! 

Men i morgon är det nya tag, hoppas det går bättre! 

(Josse har någon, några bilder på mig och Zola men jag har dem ej än, så det får vänta, kanske får med någon i morgon som kan ta kort!)

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; okej xd Smaken är som baken XD

2011-03-31 @ 08:35:05
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0