Nå till toppen!

Att hamna på bloggtoppen är väldigt svårt, det tror jag alla tycker. Och som ni alla vet kan folk göra vad som helst för att hamna på toppen så att säga.

Här är några saker som jag tror är nyckeln till toppen: (för hästbloggar).

- Det första är att skapa en livsstil, helst en livstil som inte alla kan nå.
Ex: En dyrlivsstil, en livvstil där men hinner med allt (skola, jobb,häst pojkvän, vänner m.m) Helt enkelt något som inte alla har tid med. En livsstil där man inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. Alltså helt enkelt försök skapa något som gör en annan avensjuk!
- Starka åsikter, varför det är viktigt, jo för att folk blir irriterade på andra som har starka åsikter, där med får man även läsare som inte tycker om en, och de som tycker om en förståss!
- Bilder, snygga sådana destutom!
- Inbjudande header!
- Var personlig, alltså härma inte andra, med ex "hot or not". Det är en trend som många hoppat på. Men ex som hissar/dissar är något som har gått hem hos det flesta bloggare!
- timing, allt handlar om timing. Om inte bloggvärlden är i ett behov av ex hästbloggar, kommer då inte hästbloggar bli så stora. Ex som Dressyrmupparna, dem har nämt att när dem startade sin hästblogg fanns det inte så många "bra" hästbloggar, där med startade dem en, och det kallar jag timing. Just då var bloggvärlden redo för två dressyrintresserade tjejer!
- kommentera tillbaka. Om ex jag kommenterar någons inlägg förväntar jag mig ett svar fall det ex är en fråga. Om man har en jätte stor blogg, förstår jag att man inte har tid med att svara på alla!
- ha ett enkelt namn så man kommer ihåg bloggen!

Mycket av detta har vi läst i skolan, inte hur man får en blogg till toppen, utan hur man säljer något! För det vi bloggare gör är att vi säljer ju egentligen något. För att hamna på toppen så måste vi göra reklam för oss själva.

Och hur många går inte på reklamen på tv, tidningar, radio?
Det är ganska många annars skulle inte reklamen finnas!

- sedan finns det ju även dem som ljuger, lägger upp klipp på sig själva där dem trycker ner andra, det är ju ett annat sätt att nå till toppen... (inget som jag föredrar)


Kommentarer
Postat av: Charlotte (Foto och ridsport)

Sv: Tack så mkt ! :D

2011-03-17 @ 12:14:29
URL: http://charlottelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0