Min häst!

Namn: Big Lady Zola
Smeknamn: Zola, Zolabola, Zolaplutt.
Född: 19 april 1992
Ras: Varmblods travare
Kön: Sto
Mankhöjd: ca 154
Ursprung: -
Färg: Brun
Tecken: Vitt hår i pannan.
Hopp resultat: inga
Dessyr resultat: inget som jag vet, men hon är startad i clearrounder! 
Annan tävlingsgren: Tävlad trav, startad 26gånger (26.541kr) 
Högst hoppade hinder: 1m med ryttare, 127cm löshoppas
Mål i år: Fortsätta träna, mest för att jag ska utvecklas till Zolas egentliga nivå!
Ägare: Min pappa
Hur länge har du ägt hästen: i 5 år.
Hur är den i dressyren: När hon vill, är hon snäll rolig, lyhörd, bra driv frammåt.
Hur är den i hoppning: hmm, rusig kanske är fel ord, nej men hon tycker det är roligt, fast hon har ej aå br hoppteknik.
Hur är den att rida ut på: Pigg och glad. Kan bli stark i galoppen, men gör ändå sitt bästa.
Hur är den i stallet: Snällast, fast gillar ej att stå själv.
Hur är den på tävling: aldrig tävlat
Vart köpte du hästen: i från sundsvall!
Vad kunde hästen då: Hon kunde ridas, hon kunde ej galoppera eller gå iform pga dålig muskelatur, men hon kunde det innan vi fick henne.
Skriv något om din häst: Zola, är bland det bästa som har hänt mig, och även fall vi inte hade sett hästen innan så var det en matchmake in heaven, haha kanske inte men vi är som syskon, tänker precis likadant haha :D


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; precis! jag har ridit med pessoa på ambra. första gången för flera årsedan och då kunde jag inte rida och hon kastade med huvudet när jag använda det. sedan i somras red jag med det igen och då gick hon hur bra som helst! arbetade verkligen igenom hela kroppen. Så jag tror att handen spelar stor roll precis som med alla bett

2011-03-20 @ 15:10:56
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Nej jag fattar inte bara galopp från trav :)

2011-03-20 @ 18:09:33
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fin bild =D

2011-03-21 @ 16:18:25
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0