Lära mig att köra släp!

Nästa helg är det min debut med släp kan jag ju säga, jag och pappa ska köra lite spån så då ska ha lära mig att köra släp, ska bli kul och intressant, har som sagt aldrig gjort det förut.

Funderar på at ta ett BE körkort så jag får köra tungt släp också, men det är en fråga om pengar och tid, så det kommer inte hända just nu, hoppas på senare i alla fall!

Varför ta BE körkort, många tror ju att det är bara att koppla på släpet och köra men max vikten för bil och släp får inte överstiga 3,5 ton (om du bara ha B körkort) och så får inte släpet vara tyngr än bilen dvs bil 500kr och släp 700kg.

Så om jag skulle lasta Zola i en transport så lär det bli runt 2 ton, så då är det grönt.


skulle inte tacka nej till denna transport! bild från google!

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte jag heller :)

2011-03-13 @ 21:13:21
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Anna S

Riktigt härlig färg! :D

2011-03-14 @ 22:35:39
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0