Hästnamn?

Har ni någongång velat byta namn på eran häst?

Jag ville det ett tag, eller inte byta namn men kalla Zola någon annat, var ganska jobbigt med alla som inte kunde se eller höra någon skillnad på Zola och Isola (Sandras häst och Zolas bästa hagkompis). Vart väldigt jobbigt tillslut. 
Såklart hörde jag och Sandra skillnad på namnet men ingen annan! 
Men Zola för blev Zola. Om inte jag blir arg för då låter det BIG LADY ZOLA alltså hennes riktiga namn! 

Tycker det är super fint med namn som Zolas, eller ja som nästan alla "travare" har. Eller namn där gårdsnamnet är med. Super fiint! 

Sen kan det bli lite tråkigt i längden, många hästar har ju samma namn, och några namn som är väldigt populära är ju- Peggy, Star, Bellie/Bellan, Kalle, Mac, Kingen osv. Fast det är ju som vanliga människonamn, vissa blir mer populära än andra så enkelt är det ju! 

Ett namn som jag verkligen gillar är ett namn som min syster Madde kom på. Vi satt och spånade fall vi skulle ha en hingst när vi blev stora, och hon ville ha den från den var föl, självklart tänkte hon ut namnet och hon kom på det här King of pranks så jäkla snyggt. Kan ni tänka er en svart "biffig" hingst med det namnet med lite vita tecken!
Super snyggt!

Typ såhär, fast lite biffigare. Hästen på denna bild är förövrigt Sir Oldenbrug.
http://www.eklunda.com/concorde.htm - här hittar ni honom! (om länken inte syns är det för den är beige, håll musen över det stycke i texten som fattas så ska det gå att klicka, annars markerar ni bara texten!)

Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Jag skulle inte vilja byta namn på min häst, oavsett vad hon hette. Hon är ju född med de namnet :D



Btw har jag ALDRIG hört att en häst kallas Bellie eller Bellan :P aldrig nånsin..

2011-03-23 @ 18:45:13
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0