Dags att fråga!

Har ni betfor till era hästar?

Varför har ni det, och vilken sort, pellets eller strimlat?

Själv har jag betfor till Zola för att he henne lite snabb energi och för att hålla tarmfloran igång. Just nu använder jag mig av strimlad betfor, av den enkla anledningen att det går snabbare att "till laga" Eller vad man ska säga. Tar 1timme så ska det vara klart. Jag brukar ha det lite längre tid än så! 
Nackdelen med strimlad betfor är ju att det lätt kan fastna mellan tänderna och skapa karies

Fördelen med pellets är ju att den inte ger karies, och nackdelen är att den ska vara blöt i 12 timmar. Känns ju oerhört lån tid!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag gav min häst betfor innan (strimlad), gav det för att få snabb energi men har slutat ge det nu då hon tycker det är äckligt. Kräsen häst man har!

2011-03-31 @ 14:07:59
URL: http://kyro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0