Alla olika hästar jag ridit under åren!

Sist men inte minst Top Gun även kallad Toppe.
Han är bland de roligaste hästarna jag har ridit. Och dem mest kända om man kan säga det! 
Han har och hans för förra ryttare har slagit sverige eliten i hoppning. Bland annat Malin Baryard och Corrmint! 

Jag fick den äran att rida honom när min kompis ägde honom, hon behövde ha hjälp med att rida honom när hon pluggade på Strömsholm. Och självklart ställde jag upp, har sett Sofia rida honom och der ser helt otroligt ut. Dock såg det väl inte sådär jätte Amazing ut när jag red honom haha, men jag försökte i alla fall och det gjorde han med oavsett hur mycket fel jag än gjorde. 
En riktigt gentleman vill jag lova, och otroligt snäll. Även med sina 21 år så var det som att rida en 7åring. Lika pigg och glad. Och han gick verkligen in för att göra sitt bästa i alla sitiationer. Super! 

Det roligaste minnet med Toppe. Hmm ganska svårt, red honom inte så länge. Men måste nog säga varje gång jag red honom. Lärde mig alltid något nytt på honom. En riktigt läromästare! 

Bild från i sommras när jag red honom. Kolla även in hans gamla ägare www.sofiiasundqvist.blogg.se om livet på Strömsholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0