Alla olika hästar jag ridit under åren!

Nu är det dags för Lord Ivenhoe även kallad för Ivan. Jätte snäll häst verkligen, han var/är svenskt halvblod. Men ägaren misstänker att det är någon korsning i han med. Är verkligen lik en ponny mer än ett halvblod. 

Jätte snäll häst, men tyvärr inte den arbetsviljan som jag vill ha. Dock hade han det när man körde honom, märktes att han verkligen gillade det! 
Och det var verkligen roligt att köra honom med! 

Tycker att det var lite synd att han aldrig kunde acceptera mig, för han var verkligen jätte snäll. Men så är det ju, man som människa måste inse att man passar inte med alla hästar. Men han passar verkligen med sin ägare. Dem har hittat varandra. Och han är en helt annan häst när hon är omkring!
Super roligt för dem!
All cred till henne som har vunnit hästens hjärta! 
Roligt minne med honom, det måste varit första gången jag skulle rida honom. Precis när jag satt upp så skulle han sträka på sig, och ni vet ju hur hästar gör, jag som inte hade så mycket koll, trodde att hästen skulle gå av. Gissa om jag blev rädd hah! 

Bild på mig och Ivan i sommras. Han ser ju kanske inte allt för lycklig ut att jag sitter där uppe haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0