varken eller!

Kom på igår, att jag sagt att jag skulle hoppa igår, sedan skrev jag även att jag skulle känna igenom henne ordentligt. Men det var något halvdant igår. Jag är så himla impulsiv när det gäller ridning, kan ändra mig precis innan ett pass, kanske det som gör att det blir fel mellan mig och Zola? Jag brukar egentligen inte tänka igenom så mycket vad jag ska satsa i ridpassen. Och jag vet vad min tränare sa " om man ska rida dressyr måste man tänka ut vad man vill uppnå innan man rider in i paddocke/banan" - kanske dags att följa det? 

Hur som, banan var inte så hoppvänlig igår, pga av regnet då blir vissa fläckar i paddocken, super hårda och vissa blir super mjuka, så det vart igenomkännande igår. Red dock bara 30 min innan det började åska. Men jag fick en ganska bra bild om vad som ska jobbas med. (:

Först och främst mycket massage till ryggen/hals! 

Idag blir det intervaller i skogen, förmodligen. Madde som ska rida! 

Själv ska jag vila, efter denna jobbiga dag på jobbet!

Kommentarer
Postat av: bella

fruktansvärt fin häst måste jag säga! :D

2011-07-25 @ 16:02:42
URL: http://bilbo.webblogg.se/
Postat av: Lollo-hästblogg

Fiin häst!



Ja det är nog en viktig del i ridningen! At försöka strukturera och planera! Men himla

Svårt, ja vet!

2011-07-25 @ 18:04:09
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0