Ta in era hästar för gudskull!

Herregud en sådan förmiddag. Vaknade kl 9, hade ställt klockan på det så jag skulle hinna till stallet innan jag ska börja jobba. Kommer upp och det är redan 22grader ute. Men hade tänkt rida i alla fall. Men ikke sa nikke, det var FULLT med Broms, och inga små utan de där super stora. Fick in Zola i alla fall, och sedan gick jag och hämtade Cimba, tog in honom mest för sällskap till Zola då hon har en sådan dag där hon inte kan stå själv inne. Sedan hade jag tänkt gå hem.
Men så ser jag något galet i hagen, Peggy har blivit sjövild rent ut sagt. Springer ut och kollar vad det är och då sitter det 2st stora hästbromsar på henne och så blyger 3 stycken runt henne, gissa vilken stress det måste vara för henne, springer in och ska både ta in Emmy och Peggy. Får tag i Emmy utan några problem, men Peggy kan inte stå still. Hon travar runt runt runt. Sedan när jag insåg att det går inte att ta Emmy och Peggy samtidigt, så tänkte  jag att jag går in med Emmy först men så kommer Peggy, går på Emmy så Emmy går på elstängslet, så hon blir lite nervös. Sedan går Peggy på mig, hon rent ut sagt gick på mig utan att tänka eller något- då vart jag förbannad och puttade iväg henne. Sedan stod hon still så pass att jag fick på henne grimman.

Så nu har jag både Peggy och Emmy i grimmor, och jag vart dragen utav Peggy in i stallet. Det gick inte att få stopp på henne överhuvudtaget!

Så för gudskull ta in hästrna! För krypen är inte nådiga, inte där jag har Zola i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Krypen är extrema ute i molke. I herrjölet är det inte alls samma problem xD

2011-07-31 @ 11:20:12
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0