Jobbat, städat, ridit och hållt ridlektion!

Japp, allt detta har jag hunnit med idag. Dock var inte allt planerat!

Jobbade nämligen från 07:30 till 11:30 (inte så speciellt långt pass må jag säga) sen vart det hem (eller ja till Andreas lägenhet) sedan direkt till stallet!

Hade tänkt rida igenom Zola idag, eftersom hon varit lite stel i musklerna, men det slutatde i en ridlektion för Madde och Bamse!

Själv red jag Zola i 20 min, innan hon fått nog av alla flugfän, har märkt på senare år att hon blivit mer och mer kännslig för det, alltså mer irriterad över att dem finns, så det är ingen höjdare att rida henne när hon är så irriterad. Skrittade mest, vart lite trav också. Dock hade inte Madde det så lätt med Bamse då han är en 5årig valack som är orutinerad, inga muskler eller utbildad. Det är egentligen ridskolans häst, som vi alla i stallet får rida på, då han ska lära sig att ha många ryttare på sin rygg innan han kommer till ridskolan, och jag kan säga en sak bara "herregud". Han är en jätte fin häst, men så himla osäker och orutinerad så jag undrar jag om han är rätt till ridskolan så som han är nu!

Först och främst kunde han inte gå med Zola i paddocken, han vart lite smått hingstig (och Zola brustade ej, hon tittade knappt på han) och hur ska det gå om han sak gå med minst 5 andra hästar i ridhuset?!
Och eftersom han är så orutinerad och osäker, så vet han knappt om när han gör rätt, så ridlektionen bestod mesta dels av att han skulle få massvis med beröm på saker han kunde, så som halt, igångsättningar osv, så han byggde upp en förtroende för Madde, och så gällde det för henne att vara extremt övertydlig!

Och efter 1timme och 10min lönade sig det, han vart mjuk och fin, och var lyhörd, och verkligen lyssnade på ryttaren. Hela passet var mesta dels i skritt, och några travsteg här och där. Får se fall det blir någon mer ridlekton för Maddes del! ;)

Sedan vart det städning av stallet!


Bild från idag, när jag fyllde på vatten!


Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: Oj, så mycket alltså? :O Jag jobbar ju på Granngården och jag tycker vi är dyra, vårat pris är 289:- Såg på lite andra ställen att de ligger runt 249:-

2011-07-20 @ 21:42:42
URL: http://nobleride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0