Förvirrad vad jag egentligen vill!

Vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg, utan att det ska bli virrigt, men hur som ska försöka vara tydlig. 

På senare tid har jag börjar grubbla på vad jag egentligen vill med ridningen. Och jag har kommit fram till att jag vill utvecklas. Jag vill bli bättre, tyvärr är jag en sådan som ser från backen vad som ska göras, men när jag sitter till häst känns det som om något inte riktigt kopplar, jag får i princip aldrig det jag riktigt eftersträvar när jag rider. Kanske jag som har för höga krav?

Ena dagen vill jag ha en till häst att utvecklas med, men samtidigt skulle inte det vara rätt mot Zola då hon är en "nummer 1 häst", ena dagen vill jag satsa gärnet med Zola, dock vet jag innerst inne att hon är till åren kommen, att man kanske inte kan utvecklas så där jätte mycket mer, är fullt medveten om att man kan faktist få en gammal hund att sitta så att säga, så om jag verkligen satsar hårt med Zola så kommer det nog att funka, men problemet är att jag vet inte hur jag ska gå vidare. 
Dock är jag fullt medveten om att Zola kommer inte finnas för alltid heller (hon är som sagt 19år) och jag vill absolut INTE ge bort henne bara för att hon blir gammal, jag ser inte hästen som ett verktyg till framgång, och skulle aldrig vara så kall att bara ge/sälja henne för hon inte uppfyller mina krav längre! 

Men samtidigt känns det som jag verkligen sitter fast. Eller så är det bara jag som inte ger Zola rätt signaler, att det är något att utvekla ännu mer!

Förvirrad!


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag löste det hela med en till häst när Musse pensionerades som tävlingshäst, har kvar oh rider honom men tävlingssatsar med Royal istället:) Du har ingen möjlighet att ha en halvfodervärd eller liknande på Zola så att du har full koll på henne hemma(det här med att låna ut äldre varmblod går ju tyvärr ofta åt skogen)och antingen skaffa en till häst eller ha en mer utbildad medryttarhäst vid sidan av?

2011-07-22 @ 22:03:22
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle förmodligen börja träna för en bra tränare, en som ser vad som behövs. Och Zola är inte skit gammal, vi har hästar i vårat stall som är mkt äldre + att dom tränar och har sig. ;)

2011-07-23 @ 11:54:46
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Åh Tack =D

2011-07-23 @ 15:16:46
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0