TIPS!

Här kommer ett tips:
Vi alla har väl stött på äckliga bett någon gång, med fast grott gräs i, dregel. Och det vill inte försvinna när man sköljer av. Det du kan göra då är att lägga bettet i en vattenkokare och koka vatten i den med bettet i. Och fall du inte vill lägga bettet där i så koka vattnet och häll upp i en hink med betten i och sedan låter du det stå en stund. 
Sen är det bara att pilla bort allt gräs och annat som är på bettet. Super enkelt, och det blir bra! 

Vet ej hur det funkar med sugbett och gummibett. Men det funkar med vanliga metallbett!


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Brukar koka på spisen ja i kastrull x)

2011-01-18 @ 09:42:24
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kokar alltid mina bett i kastrull på spisen minst varannan vecka, ett knep jag lärde mig av en riktig "hästgubbe" för många år sedan. ;) För även om bett kan se rena ut, så bildas beläggningar och bakterier på det och för att förbättra munhygienen så kokar man det i minst 10 minuter för då försvinner dem. :)

2011-01-18 @ 10:14:43
URL: http://stallpaarni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0